(A dokumentum letöltése/nyomtatása: ITT)

 

Általános szerződési és felhasználási feltételek

 

1.     A webáruház üzemeltetője

https://rendeles.chemostart.hu/ internetcímen elérhető webáruházat a

Chemostart Gyártó, Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: Chemostart Kft.

Cégjegyzékszám: 09-09-001567 - Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 10499944-2-09

Székhely: 4200 Hajdúszoboszló, Kossuth u 131.

Postacím: 4200 Hajdúszoboszló, Kossuth u 131.

Telefon: +36 52 362 140

E-mail cím: rendeles@chemostart.hu

Webhely: https://rendeles.chemostart.hu/

 (a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.

 Szolgáltató kereskedelmi tevékenységét nyilvántartásba vette:

 Bejegyzés alatt

 Kamarai regisztrációs szám:

 HA10499944 - Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara

  

2.     Ügyfélszolgálat

Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak Szolgáltató ügyfélszolgálatához:

2.1.          Telefonon

Telefonszámok: +36 52 362 140 – a hívás nem emelt díjas!

Elérhető hétfőtől péntekig 07.30 órától 16.00 óráig.

2.2.          E-mail-ben 

E-mail cím: rendeles@chemostart.hu

Az e-mailekre a Szolgáltató az érkezéstől számított legfeljebb 2 munkanapon belül válaszol.

 

3.     A magyar jog kikötése

3.1.          A fent meghatározott internetcímen elérhető webhelyet (a továbbiakban: webhely) üzemeltető Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a szolgáltatás Magyarországra irányul. A szolgáltatás nyújtására, Szolgáltatóra, valamint a Felhasználókra e szerződés keretein belül a magyar és az európai jog alkalmazandó, különös tekintettel

- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,

- Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban: Ptk.),

- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényre,

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre,

3.2.          Jelen általános szerződési és felhasználói feltételekben (a továbbiakban: szerződési feltételek vagy ÁSZF) említett időpontok, időintervallum megjelölések a közép európai idő szerint értendők.

3.3.          A jelen szerződési feltételekben említett munkanapok, munkaszüneti- és ünnepnapok alatt a magyar munkanapokat, munkaszüneti- és ünnepnapokat kell érteni.

 

4.     Általános szerződési és felhasználói feltételek hatálya és alanyai

4.1.          Jelen szerződési feltételek a webhelyen elérhető szolgáltatásokra, a webhely felhasználására, a webhelyen működő webáruházban megrendelhető termékek adásvételére vonatkoznak.

4.2.          A szerződés felei:

4.2.1.        A fent azonosított Szolgáltató, mint a webhely üzemeltetője és a termékek eladója.

4.2.2.        Felhasználó, mint a webáruházból terméket megrendelő vásárló, valamint a webhely weboldalait meglátogató személy. Felhasználó lehet minden jogképes jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, ideértve a külföldi jogalanyokat is, amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A jelen szerződési feltételek keretében kötendő szerződést cselekvőképtelen személy, vagy korlátozottan cselekvőképes személy a Ptk. szabályai szerint kötheti meg.

4.2.3.        Szolgáltató fogyasztónak minősülő felhasználók részére nem értékesít.

4.3.          A szerződési feltételek a webhelyen történő elhelyezéstől hatályos, és határozatlan időre szól.

 

5.     A távollévők közötti, elektronikus úton kötött szerződésre vonatkozó általános tájékoztatás

5.1.          A webáruházban megrendelhető termékek lényeges tulajdonságairól Felhasználó a megrendelést megelőzően a webáruház termékek tulajdonságait leíró oldalain tájékozódhat.

5.2.         A Szolgáltató a webáruház felületén kizárólag termékeket forgalmaz, szolgáltatás megrendelésére nincs lehetőség.

5.3.         A szerződéskötés nyelve magyar.

5.4.         A webhelyen leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek, a Felhasználó részéről fizetési kötelezettséget vonnak maguk után.

5.5.         Szolgáltató a megrendelés megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül köteles visszaigazolni. Ha a visszaigazolás nem érkezik meg Felhasználóhoz 48 órán belül, akkor Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

5.6.          A megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja, és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.

5.7.          Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát, így az nem áll rendelkezésre nála.

5.8.          Felhasználó a megrendelés elküldése előtt a megrendelés lépései során tájékoztatást kap az aktuális fuvarozási díjakról és esetleges fuvarozási korlátozásokról, valamint a lehetséges fizetési módokról.

5.9.          A szerződési feltételeket és a jogszerű tájékoztatáshoz szükséges dokumentumokat Felhasználó a megrendelésének e-mail útján történő visszaigazolásához csatolt dokumentumként megkapja, a megrendelésének beérkezésekor aktuális tartalommal. Ezen felül a szerződési feltételeket és tájékoztatókat Felhasználó a dokumentumok címe alatt található link – '(A dokumentum letöltése/nyomtatása: ITT)' – használatával menthető formátumban letöltheti és/vagy kinyomtathatja, valamint az aktuális állapotában mindig elérhető a webhelyen.

 

6.     Felhasználói fiók létrehozása

6.1.          A felhasználói fiók létrehozását a Felhasználó a Szolgáltatóval történő, külön kommunikáció útján kezdeményezheti. A felhasználói fiókot a Szolgáltató hozza létre a Felhasználó számára.

6.2.         A webhelyen történő böngészés, így a megrendelés feltétele a felhasználói fiók-hozzáférés.

6.3.         A felhasználói fiók létrehozását követően a Felhasználó jogosulttá válik a webáruházban történő vásárlásra, elektronikus megrendelés leadásával.

6.4.         A felhasználói fiók létrehozása ingyenes.

6.5.         A felhasználói fiók létrehozásához Felhasználónak valós adatokat és elérhetőségeket kell megadnia. Amennyiben megállapítást nyer, hogy valótlan adatokat adott meg, Szolgáltató jogosult a felhasználói fiókot törölni. Utóbbi esetben Szolgáltatót nem terheli felelősség az esetleges következmények miatt.

6.6.         Az első bejelentkezés során szükséges módosítani a felhasználói fiókhoz tartozó jelszót. A jelszó módosítása a felhasználói fiókba történő belépést követően a sematikus emberalakot ábrázoló ikonra kattintással, majd az „Adataim szerkesztése” feliratú gombra kattintást követően módosítható.

6.7.         Szolgáltató a felhasználói fiókot törölheti a következményekért való felelőssége nélkül, amennyiben a törölt Felhasználó rosszhiszeműen használta fel a webhelyet, vagy más módon megszegte a jelen szerződési feltételeket.

6.8.         A felhasználói fiók fenti okokból történő, Szolgáltató általi törlése a mindkét Fél által már teljesített megrendeléseket nem érinti. Ugyanilyen okból történő törlés esetén, amennyiben Szolgáltató még nem kezdte meg a teljesítést akkor egyoldalúan eldöntheti, hogy teljesíti-e azt, feltéve, hogy a törlés oka ezt nem akadályozza. Amennyiben a fenti okokból nem teljesíti a megrendelést és Felhasználó már fizetett, Szolgáltató visszafizeti a Felhasználó által fizetett összeget. Ha a Felhasználó törlés okát jelentő magatartása kárt okozott Szolgáltatónak, utóbbi jogosult visszatartani a kár összegét a visszafizetés összegéből.

6.9.         Felhasználó a fiókjának törlését bármikor kezdeményezheti a Szolgáltatónak küldött e-mail üzenettel, melyet Szolgáltató késedelem nélkül – de legfeljebb 10 napon belül – végrehajt.

6.10.        A felhasználói fiók törlését teheti szükségessé Felhasználó – felhasználói fiók létrehozása céljából kezelt – személyes adatainak törlését eredményező, vagy ilyen célú felhasználását megtiltó összes adatkezeléssel kapcsolatos kérelme. Ezekről Felhasználó bővebben az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.

6.11.         A felhasználói fiók Felhasználó fentiek szerinti kérelmeire történő törlése nem érinti az általa korábban érvényesen leadott termékekre vonatkozó megrendelések teljesítését.

6.12.        A felhasználói fiók-hozzáférést biztosító adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért a Felhasználó felelős. Amennyiben a Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a felhasználói fiók létrehozása során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

6.13.        Felhasználó vállalja, hogy a fiók létrehozása során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

6.14.        Amennyiben a Felhasználó elfelejti jelszavát, a Szolgáltató felé ezt jelezve módja van új jelszó beállítására.

 

7.       A vételár meghatározása

7.1.          A termékek aktuális árairól a webáruház termékek tulajdonságait bemutató oldalain tájékozódhat Felhasználó.

7.2.         A termek adatlapján feltüntetésre kerül a nettó, valamint a bruttó vételár is. A bruttó vételár a fizetendő vételár adóval megnövelt teljes összege.

7.3.         A webhelyen a minimum rendelési érték nettó 60.000. Ft. Ennél alacsonyabb összegű megrendelések leadására nincs lehetőség.

7.4.         A vételár mindig forintban (HUF) értendő.

7.5.         A Szolgáltató a termék kiszállításáért nem számít fel szállítási költséget. A Szolgáltató egyszeri alkalommal kísérli meg a termék kézbesítését.

7.6.         Szolgáltató csomagolási költséget nem számít fel.

7.7.          A megrendelések visszaigazolásában mindig a ténylegesen fizetendő bruttó ár és esetleges egyéb költségek is teljes összegükben szerepelnek.

7.8.         A webáruház weboldalain látható termékek árai változtatásának jogát Szolgáltató fenntartja. Az árváltozás a már megrendelt, és Szolgálató által a megrendelés elfogadásáról szóló e-maillel visszaigazolt termékek árát nem befolyásolja.

7.9.         Amennyiben a webhely felületén mindenki számára nyilvánvaló tévedés miatti hibás ár (pl. „0” vagy „1” Ft-os ár, vagy az adott termék mindenki számára nagyságrendileg nyilvánvaló árkategóriájától nagyságrendben eltérő, pl. 10.000 Ft. helyett 1000 vagy 100 Ft-os nagyságrendű ár) kerül feltüntetésre, akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, ez esetben a hibás árú termékre vonatkozóan nem jön létre szerződés. A Szolgáltató felajánlhatja a helyes áron történő értékesítést, amelynek ismeretében az adott ügylettel érintett Felhasználó új megrendelés leadásával helyes áron megrendelheti a terméket. Felhasználó elektronikus úton leadott megrendelése a vásárlásra történő ajánlattételnek számít, amit még nem köteles teljesíteni a Szolgáltató. Az első, automatikusan küldött visszaigazolás csak a megrendelés beérkezésének tényét tanúsítja. A megrendelés elfogadására mindig a második, nem automatikusan kiküldött visszaigazolásban kerül sor, ezzel jön létre a szerződés. A hibás árfeltüntetés esetén a második visszaigazolás kiküldése, ezzel a megrendelés elfogadása előtt kerül sor a helyes ár egyeztetésére.

 

8.       A megrendelés leadásának módja és lépései, a szerződés létrejötte

8.1.         A termék kiválasztása

8.1.1.       A webhelyen történő böngészés, így a megrendelés feltétele a felhasználói fiók-hozzáférés.

8.1.2.      A Felhasználó a fiókjába történő bejelentkezést követően tekintheti meg a webhelyen elérhető termékeket.

8.1.3.      Felhasználó a webáruház termékek adatait tartalmazó oldalain ismerheti meg a termékek lényeges tulajdonságait.

8.1.4.      A megrendelni kívánt termék adatlapján, a kívánt darabszám megadása után a „Kosárba” feliratú gombra kattintással virtuális kosárba helyezheti a terméket a Felhasználó.

8.1.5.      Amennyiben Felhasználó több terméket kíván megrendelni, a fentiek szerint eljárva több terméket helyezhet a kosárba.

8.1.6.      A webhelyen a minimum rendelési érték nettó 60.000. Ft. Ennél alacsonyabb összegű megrendelések leadására nincs lehetőség.

8.1.7.       Ha a megrendelés előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, Szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll Felhasználó rendelkezésére (elérhetőségek: fentebb az 'Ügyfélszolgálat' cím alatt).

8.2.        A megrendelés leadása és visszaigazolása, a szerződés létrejötte

8.2.1.      Felhasználó a megrendelését online, a webáruházban adhatja le, az alábbiak szerint.

8.2.2.     Felhasználó a termékek kiválasztása és kosárba helyezése után a weboldal fejlécén található bevásárlókocsit ábrázoló ikonra kattintással megtekintheti a kosár tartalmát. Az ikon felett látható továbbá a megrendelni kívánt termékek darabszáma.

8.2.3.     A kosár tartalmát mutató oldalon Felhasználónak lehetősége van a kiválasztott termékek darabszámát jelölő szám átírásával a kívánt darabszámon módosítani, illetve az „X” karaktert ábrázoló ikonra kattintással a kosárból ki is veheti az adatott terméket.

8.2.4.     Ezt követően az „Irány a pénztár” feliratú gombra kattintást követően a szállítási mód kiválasztása szükséges.

8.2.5.     A „Következő” feliratú gombra kattintást követően a fizetési mód kiválasztása szükséges.

8.2.6.     A „Következő” feliratú gombra kattintást követően a számlázási és szállítási adatok megadása szükséges.

 

FIGYELEM! Adószámmal rendelkező adóalanyként (pl. gazdálkodó szervezet, egyéni vállalkozó, őstermelő, stb.) történő vásárlás esetén a cégnév/név, adószám és számlázási cím megadása kötelező. Az adatok helyességéért, a valós adatok megadásáért pedig a vásárló adóalany nevében eljáró személy tartozik felelősséggel.

8.2.7.      A „Következő” feliratú gombra kattintást követően a megrendelés összesített adatai láthatók, a teljes megrendelés összesített bruttó ára, valamint a fizetendő esetleges egyéb költségek bruttó összege; tehát a Felhasználó által fizetendő összes költség.

8.2.8.     Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:

8.2.8.1.   A hiányos vagy nyilvánvalóan hibás adatok bevitelekor a megrendelés folyamatában figyelmeztető üzenet jelenik meg.

8.2.8.2.  A Felhasználó a személyes adatait a megrendelés folyamatában a megrendelésre vonatkozóan módosíthatja. A felhasználói fiókhoz tartozó adatait a webhelyre belépést követően a személyes profiljának oldalán van lehetősége módosítani.

8.2.8.3.  A kosár tartalma, megrendelés adatai, paraméterei bármikor ellenőrizhetők, változtathatók, vagy akár törölhetők a megrendelés elküldéséig, a megrendelés folyamatában fentiek szerint megjelenő oldalakon visszalépéssel és az adatok módosításával, újabb bevitelével az ÁSZF jelen fejezetének eddigi pontjaiban írtak szerint. Visszalépésre a böngésző visszalépés gombjára kattintással, illetve a webáruház megrendelés lépéseit mutató oldalainak tetején látható folyamatábrán megnevezett megrendelési fázisokra kattintva van lehetőség van lehetőség.

8.2.9.     Felhasználó a megrendelés fenti adatainak ellenőrzését és az esetleges adatbeviteli hibák javítását követően, a jelen ÁSZF elfogadására vonatkozó nyilatkozat bejelölésével, majd a „Megrendelés véglegesítése” feliratú gombra kattintással adhatja le érvényesen megrendelését.

8.2.10.    A Felhasználó a megrendelés leadásával tudomásul veszi, hogy a megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.

8.2.11.    Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően azt automatikus e-mail útján haladéktalanul visszaigazolja Felhasználónak, az általa online megrendelése során megadott e-mail címére. A visszaigazolás tartalmazza a Felhasználó által termékért fizetendő teljes összeget. Amennyiben ez a visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól. A visszaigazolás akkor tekintendő a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik (tehát az e-mail fiókjába történő beérkezéssel). A megrendelés itt írt visszaigazolásával még nem jön létre a termék megvásárlására vonatkozó szerződés, ez a visszaigazolás Szolgáltató részéről még nem számít a megrendelés elfogadásának.

8.2.12.    A megrendelések feldolgozása minden munkanapon hétfőtől szombatig közép európai idő szerint 07.30 órától 15.00 óráig történik. Ha a megrendelés ebben az időintervallumban érkezik be, a beérkezés időpontjától számított 24 órán belül kerül feldolgozásra. Amennyiben a megrendelés a fenti időintervallumon kívül érkezik Szolgáltatóhoz, azt a beérkezést követő első feldolgozási időszak kezdetén – előre utalás esetén a fizetendő összeg Szolgáltató bankszámlájára érkezésének időpontját követő első feldolgozási időszak kezdetén – kell Szolgáltatóhoz érkezettnek tekinteni és attól az időponttól számított 24 órán belül kerül feldolgozásra.

8.2.13.    A megrendelés feldolgozása megkezdését követően Szolgáltató – megrendelés elfogadása esetén – e-mail útján tájékoztatja Felhasználót a megrendelés elfogadásáról. A termék megvásárlására vonatkozó szerződés a Szolgáltató erről szóló e-mail üzenetének Felhasználóhoz történő megérkezésével jön létre.

8.3.        Ha Felhasználó a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését a teljesítés előtt kéri, vagy azok ilyen célú felhasználása ellen tiltakozik, abban az esetben Szolgáltató nyilatkoztatja a megrendeléstől való elállási szándékáról.

 

9.       A megrendelés utólagos korrigálása

9.1.         Amennyiben Felhasználó változtatni szeretne a már leadott megrendelésén, vagy helytelen adatokat adott meg, azt mielőbb jeleznie kell az ügyfélszolgálati elérhetőségeken. Fontos, hogy ezt haladéktalanul tegye meg, hogy a teljesítés megkezdése előtt Szolgáltató korrigálhassa a megrendelést.

9.2.        A megrendelés korrigálása esetén Szolgáltató a megrendelésről új visszaigazolást küld a módosított tartalommal, melynek értelmében a módosításnak megfelelően jön létre, illetve – a már korábban elfogadott hibás megrendelés esetén – módosul a vásárlásra vonatkozó szerződés.

9.3.        Szolgáltató utólagos korrigálás esetén eljárhat úgy is, hogy törli a Felhasználó hibásan leadott megrendelését, és új megrendelés leadását kéri. Erről külön egyeztet az érintett Felhasználóval.

 

10.   Fizetési feltételek

10.1.       Lehetséges fizetési mód:

10.1.1.     Banki átutalással történő előre fizetés:

              A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó kiválaszthatja ezt a fizetési módot. Az átutalás teljesítéséhez szükséges adatokat a megrendelés beérkezését visszaigazoló e-mail tartalmazza.

10.1.2.    Utánvétel kiszállítás esetén:

              A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó által kiszállítással történő kézbesítési mód esetén kiválasztott, utánvétellel történő fizetés. A kiszállítást a Szolgáltató végzi. Felhasználó a kézbesítéskor a Szolgáltató munkatársánál készpénzzel fizethet.

10.1.3.    Utánvétel Szolgáltatónál történő átvétel esetén:

A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott, utánvétellel történő fizetés.Szolgáltató biztosítja a Szolgáltatónál történő átvétel lehetőségét a 4200 Hajdúszoboszló, Kossuth u. 131. szám alatti címen a telephely nyitvatartási ideje alatt előre egyeztetett időpontban. Szolgáltatónál történő utánvételes fizetés esetén a Felhasználó készpénzzel fizethet.

10.2.      Amennyiben Szolgáltató a már kifizetett megrendelést a saját érdekkörében felmerült oknál fogva mégsem tudja teljesíteni, az akadály felmerülésétől számított 14 napon belül a Felhasználó részére az általa a megrendeléssel kapcsolatban fizetett teljes összeget visszatéríti.

 

11.   Teljesítési határidő és szállítási feltételek

11.1.       Teljesítési és szállítási határidő

11.1.1.     A megrendelt terméket Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő határidőn belül szállíttatja ki a Felhasználó által a megrendelés során megadott szállítási címre.

11.1.2.    Raktáron lévő termék megrendelés esetén a megrendelés beérkezését követő legfeljebb 3 munkanapon belül kézbesíti azt.

11.2.      Kiszállítás

11.2.1.    Kiszállítás kézbesítési mód választása esetén a Szolgáltató kézbesíti a megrendelt terméket a Felhasználó által a megrendelés folyamatában megadott szállítási címre.

11.2.2.   Szolgáltató a megrendeléstől számított 3 munkanapon belül kézbesíti a raktáron lévő terméket Felhasználó részére.

11.3.      A szállítás díja

11.3.1.    A Szolgáltató a termék kiszállításáért nem számít fel szállítási költséget.

11.4.      A termék átvétele

11.4.1.    Átvételi késedelem. A Felhasználó megrendelése nyomán létrejött szerződés alapján a Felhasználó kötelezettsége a termék(ek) árának és a megrendelés teljesítésével kapcsolatban a megrendelés leadása vagy véglegesítése előtt vele ismertetett esetleges egyéb költségek kifizetése, és a termék átvétele. Amennyiben Felhasználó úgy nem veszi át a terméket, hogy egyúttal nem jelenti be Szolgáltatónak a Szolgáltató teljesítésével kapcsolatos szavatossági kifogást, abban az esetben Szolgáltató az átvételi késedelem miatt a Ptk. 6:585. § (4) bekezdésére és a Ptk. 6:322. § (1) bekezdésére figyelemmel az át nem vett termékkel kapcsolatban felmerülő, vagyonkezeléssel járó szokásos költségeinek megtérítését igényelheti.

Meghiúsult kézbesítés. Amennyiben Felhasználó az általa megrendelt terméket szavatossági kifogás bejelentése nélkül nem veszi át a szállítás időpontjában – ideértve azt is, mikor Felhasználó a Szolgáltató kézbesítésre irányuló kísérlete ellenére sem elérhető, illetve Szolgáltatónál történő átvételi mód kiválasztása esetén a megrendelt terméket Szolgáltatónál nem veszi át az arra biztosított határidőn belül - így meghiúsul a kézbesítés,  a  Szolgáltató  jogosult  a  megrendelt  árut  harmadik  személy számára értékesíteni. Ez esetben, amennyiben a Felhasználó előre fizette a megrendelt termék vételárát, a vételárat Szolgáltató – a tranzakció költségének levonását követően – visszafizeti. Az esetleges egyéb költségek nem számítanak bele a vételárba, azok ilyen esetben nem kerülnek visszafizetésre.

11.4.2.   A megrendelt termék(ek) mennyiségét, épségét és szükséges dokumentumok (számla) meglétét még a kézbesítés helyén és idején, az átvételkor ellenőrzi a Felhasználó, az esetleges kárt, hiányt, egyéb eltérést még akkor jelzi a kézbesítést végző Szolgáltató felé. A szállítás közben a termékben keletkezett károkért a Felhasználó felé a termék Felhasználó részére történő átadásának időpontjáig Szolgáltató felel.

11.4.3.   A Szolgáltató egyszeri alkalommal kísérli meg a termék kézbesítését.

 

12.   Hibás teljesítés, szavatosság, jótállás, indokolás nélküli elállási jog

12.1.      Hibás teljesítés

12.1.1.    Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

12.1.2.   Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

12.2.     Kellékszavatosság

12.2.1.   Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

12.2.2.  Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Szolgáltató nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy a Felhasználó igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat.

12.2.3.  Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

12.2.4.  Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult - a Felhasználó - a felelős. Felhasználó kellékszavatossági igénye a szerződés teljesítésétől számított egy év alatt évül el.

12.2.5.  A Szolgáltatónak az áru kijavítását vagy kicserélését – az áru tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel megállapított – észszerű határidőn belül kell elvégezni.

12.2.6.  A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

 

12.3.     Jótállás

A Szolgáltató fogyasztónak minősülő felhasználók részére nem értékesít, ezért a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjaira vonatkozóan nincs jótállási kötelezettsége, továbbá önként sem vállal jótállást.
12.4.      Elállási jog

Felhasználó a Ptk. szerinti elállási/felmondási jogait gyakorolhatja.

 

13.    Felelősség kizárása

13.1.      A Szolgáltatót jogszabály alapján szerződéskötési kötelezettség nem terheli. Szabadon dönt a Felhasználó megrendelésének elfogadásáról vagy visszautasításáról. A Szolgáltató kizárja felelősségét az ebből eredő károkért.

13.2.     Szolgáltató nem garantálja, hogy a termék megfelel a Felhasználó által tervezett bármilyen olyan célra, melyet a szerződés megkötéséig Felhasználó nem egyeztetett le a Szolgáltatóval, illetve egyeztetés során a Szolgáltató nem erősítette meg az alkalmasságát. A termék leírásában és útmutatójában írtak irányadók a felhasználást illetően, de a konkrét felhasználási körülményekből adódó eltérések miatt a Szolgáltatót nem terheli felelősség.

13.3.     Szolgáltató a webhely felhasználásának lehetőségét bármikor, indokolás nélkül megszüntetheti az egyes Felhasználók számára, vagy az összes Felhasználóra nézve a webhely üzemeltetésének befejezésével. Ez esetben a már érvényesen leadott megrendeléseket és a Felhasználó egyéb kérelmeit teljesíti, más esetleges következményekért azonban nem felel.

13.4.     Szolgáltató a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, az ezekből adódó károkért való felelősségét kizárja.

13.5.      A webhelyen található külső hivatkozások követésével elért tartalom nem áll Szolgáltató befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a linket Szolgáltató törli vagy módosítja. Az ilyen link használatával megjelenített vagy letöltött tartalmakkal kapcsolatban Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.

  

14.    Egyéb rendelkezések

14.1.      Szolgáltató a webhelyen megrendelés nélkül böngésző Felhasználók tekintetében is fenntartja magának a jogot az ott található tartalmakra vonatkozó jogi védelem és a webhely felhasználására vonatkozó szabályok tekintetében, azok érvényesítésére és megváltoztatására. Erre vonatkozó szabályokat és nyilatkozatokat Felhasználó a webhelyen folyamatosan közzétett jogi nyilatkozatban, jelen ÁSZF-ben és további tájékoztató dokumentumokban érheti el.

14.2.      Szerződő Felek kijelentik, hogy jelen szerződési feltételekből eredő jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően, kölcsönösen együttműködve járnak el.

 

15.   Adatkezelés, adatvédelem

              A Szolgáltató által folytatott adatkezelésről az 'Adatkezelési tájékoztató' és a 'Tájékoztató 'sütik' alkalmazásáról' című dokumentumok adnak tájékoztatást.

 

16.   Szerződési feltételek módosítása

16.1.      Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a szerződési feltételeket bármikor előzetes bejelentés és külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa.

16.2.      Az egyes megrendelések alapján létrejövő szerződésekre mindig az adott megrendelés végleges – szerződést létrehozó – visszaigazolásához csatolt szerződési feltételek vonatkoznak.

 

17.   Alkalmazandó jog

17.1.      Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a következő jogszabályok rendelkezési irányadók:

- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,

- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény.

  

18.   Panasz, jogérvényesítés

18.1.      Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatási tevékenységével összefüggő magatartására, tevékenységére vagy mulasztására illetve a szolgáltatás minőségére vonatkozó panaszával vagy egyéb tájékoztatási igényével levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:

Chemostart Kft.

Postacím: 4200 Hajdúszoboszló, Kossuth u 131.

E-mail: rendeles@chemostart.hu

Telefon: +36 52 362 140

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban érdemben, igazolható módon megválaszolja.

18.2.    Jogérvényesítés bírósági úton

A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel rendezzék. Amennyiben ez nem vezet eredményre, Felhasználó a pertárgy értékétől függően a lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti járásbíróságon, illetve törvényszéken, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Hajdúszoboszlói Járásbíróságon vagy a Debreceni Törvényszéken is megindíthatja a pert.

18.3.     Személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogérvényesítés

Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit az adatkezelési tájékoztatóban írtak szerint Szolgáltatónál, valamint bíróság előtt gyakorolhatja, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Webhely: http://www.naih.hu/

A bírósági út választása esetén a per - az érintett Felhasználó választása szerint - az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.

  

2025. február 10.